Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Pages

Thursday, March 08, 2012

Masa

Dah lebih seminggu rupanya kembali ke Sabak Bernam.
Mula bekerja 5 Mac lepas. Sesi lepas, aku tolong Su'aidah, sesi kali ni aku tolong kak Na and Daus... Tapi aku still je duk menyibuk kat ofis Su'aidah. Hehehe
Buat masa ni aku kene sort dokumen untuk fail pelajar sesi lepas untuk MQA. Rasa mcm cepat je masa berlalu. Tak siap2 lagi men'sort'ing.

Al-’Asr 103: (1-3)
[1]
Demi Masa!
[2]
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian
[3]
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Apa je lah yg aku dah buat seminggu lebih ni...
Yang pasti, tabiat masak2 kat rumah dah terbawa-bawa sampai ke Sabak atas dorongan Su'aidah. Ada je projek nk dibuat. Tapi biasanya Su'aidah la yg masak, aku tukang makan je. Hehehe
Yang ni Set Makan TengahHari sempena meraikan kedatangan aku.
Hahaha, perasan =p
Mihun ni Su'aidah masak sbb kelaparan sebab seharian kat ofis x makan.
Kentang ni first time buat ikut resepi dalam MyResepi.
Senang je, bawak bekal sarapan kat ofis
Puding Kastard Jagung ni pon buat bwk sarapan kat ofis.
Menghabiskan stok jagung kat rumah.
Yang ni projek mega. Hehehe.
Setelah sekian lama nk buat, akhirnya tercapai jugak cita2 yg satu ni.
Ini adalah bancuhan kastard utk layer yg tengah...Puding triffle. Yeay..
Orang makan desert ni dalam cup dgn sudu,
tp kitorg gatal nk kluarkan dari bekasnya.
Cantikkan...

Blog ni bukan blog resepi, tapi asyik post pasal makanan je. Hehehe

No comments:

Post a Comment