Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Pages

Monday, March 26, 2012

Kisah Hujung Minggu

Ini antara pengalaman berharga dalam dunia masakan. Hahaha...
Jumaat lepas aku dgn Su'aidah cuba2 buat kuih cek mek molek. Ye lah, resepinya mcm simple, dan bahan nya pon mudah dicari. Malangnya, adunan yg kitorg uli tu tak menjadi. Campuran tepung dan keledek sgt melekit sampai susah nk dibentuk. Last2 aku goreng je bulat2 mcm cokodok, pastu aku sira dgn air gula... Nasib baik rasa adunan tepung tu sedap, jd still boleh dimakan la. Tak de la masuk tong samapah. Rugi tu...
Keledek yg kitorg guna...

Ini gambar dari google ye...



Hari sabtu aku kene dtg ofis sbb ganti suhalil jadi penyelaras kursus pendek. Megat pulak turun sabak, so, su'aidah masak sorang2 pagi tu. Sedapnya nasi lemak sambal sotong dgn ayam goreng yang su'aidah masak. Aku provide tempat and cuci tangan tuk makan je. hahaha. Kitorg makan dalam ofis aku. Thanks ye Su'aidah...

Hari ahad ikut kak umi gi teluk intan. Faz pon ikut skali. Kak umi nk cari kasut utk gi induksi dgn barang dapur. First time tgk menara condong dpn mata. Jakun... hahah. Tapi tak de la gi melawat menara tu dekat2. Just makan kat medan selera sebelah menara condong tu je. Tengah hari, panas lagi nk berekriasi kat situ...

No comments:

Post a Comment