Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Thursday, July 05, 2012

Lelaki Idaman

Disaat semua org dlm rumah ni dah nyenyak tidor, aku masih terkebil2, walaupon didendangkan suara katak bersahutan,dan hujan renyai2. Alhamdulillah, hujan rahmat di malam nisfu syaaban. Malam dah mula menginjak ke pagi, tp mata masih belum mahu lelap. Puas sudah dipaksa, namun masih tetap berdegil. Nak suruh aku buat qiamullail agaknya. ;)
Jadi, sambil golek2 atas katil, fikiran mula la berangan. Berangan yg ntah pa pe. Kalo angan2 mat jenin tu, logik la jugak, ini angan2 yg agak mustahil... Huhuhu...
Malu pulak nk bg tau, muahaha...
Sebenarnya aku dok berangan KALAULAH aku dpt jumpa :
1. Fahrin Ahmad (pelakon tu)
2. Inche Gabbana (tuan blog angel pakai gucci)
Mcm mana ye cara nk ngorat diorg ni? Hahaha, BENGONG... Sape lah aku nk berada disamping diorg... Lain taraf. Org kata tak sekufu...
Mata, cepatlah tidor... Esok nk kene gi sabak bernam... Its gonna be long journey... Huh... Minta2 luck aku dgn tiket baik esok...

Wednesday, July 04, 2012

Saat Genting

Malam ini, malam Nisfu Syaaban, berapa banyak agaknya tercatat amalan berpahala yg dah aku buat untuk tahun ini??? Mcm lebih banyak buat perkara lagha dr yg berfaedah... Huhuhu.. ;(;(;(
Bagi aku Nisfu Syaaban ni boleh diibaratkan sebagai alarm menandakan ramadhan bakal menyusul x lama lg. Time2 ni lah menjadi waktu2 kritikal bg mereka2 yg blom ganti puasa dan juga bg mereka yg obses nk tempah baju raya.Hehehe...
Semoga kita berkesempatan menikmati manisnya ramadhan dan indahnya syawal tahun ini... Harap2 kita dapat mengaut segala anugerah yg bakal dihadiahkan di bulan ramadhan.
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, Ampunkanlah dosa kami, Kurniakanlah kami umur yang panjang, Sentiasa taat kepada perintahMu dan Menjauhi laranganMu, Murahkanlah rezeki kami, Tetapkanlah iman kami, Mudahkanlah urusan kami, Tempatkanlah kami di syurga bersama2 org soleh,dan Jauhkanlah kami dr api neraka. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.