Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Monday, August 30, 2010

Kenangan Lalu...

Sudah lama benar saya tidak menjengah ke laman sesawang ini. Andai laman ini dianalogikan sebagai sebuah bilik sebenar, mungkin ia telah dipenuhi sarang labah-labah ditambah dengan tikus-tikus yang berkeliaran. (ye ke... mcm melebih-lebih la pulak... tp x mustahilkan...)

Ke mana saya menghilang?
Saya tak kemana-mana. Masih dilokasi yang sama, masih seperti dulu, masih ditakuk lama,cuma hidup dah kurang ceria berbanding zaman di universiti dulu. Sekarang ni, sementara nk tunggu konvo, saya kerja kat kilang elektronik. Jadi kuli je, operator pengeluaran. Lepas la duit buat bayar yuran konvo dengan beli kelengkapan nak raya.

Betullah kata orang, zaman belajar adalah zaman yang paling menyeronokkan, walaupun masa zaman belajar dulu kita rasa bilalah nak habis belajar ni... dah tak sabar nak kerja, nak pegang duit sendiri. Tapi bila dah kerja, terasa sangat2 rindu dengan suka duka waktu belajar dulu.

Bulan puasa tahun ni sangat2 membuatkan saya mengimbau kenangan semasa berpuasa di matrikulasi dan di universiti.
Betapa pemalasnya saya untuk bangun bersahur sehinggakan saya makan sahur sambil baring. Bayangkan, saya mengunyah kuih yang memang disimpan untuk bersahur sambil berbaring diatas katil dengan mata terpejam. Buruknyelah perangai. Pemalas benor.
Semasa diuniversiti suasananya berlainan pula. Semenjak ada transport, ada je tempat makan jadi tempat kami berkumpul untuk berbuka dan bersahur. Setiap kali tiba ramadhan, akan ada hari yang kami ramai2 akan bersahur di mcD sebelah shell. Setiap hujung semester, ramai2 pakat buat jamuan sendiri kat mcD Jusco.
Tu belum lagi bab riadah... sama2 berusaha nk kuruskan badan yag tak kurus2 ni. Joging kat KTF dan KDSE (walaupun selalunya saya akan tertinggal nun jauh dibelakang beberapa round), jalan2 gi tasik bagi ikan makan... bestnya....
All of the moments are PRICELESS...

Rindunya kat nasi kerabu, nasi ayam penyet, char kuey mayonis, laksa johor, kacang pool...

ish... farhana!
teruknya awak ni... semua yang awk rindu adalah makanan... huhuhu...

saya juga rindu dgn pillow talk... sebelum tidur ada je yg dibualkan. Mata yang dah nk terpejam bleh celik balik... seronoknya la hai...

Salam Ramadhan buat semua walaupun Ramadhan sudah masuk ke fasa terakhir... tak lama lagi dah nak raya..
Selamat Hari Raya semua... Maaf Zahir dan Batin...