Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Pages

Monday, January 23, 2012

Chinese New Year

Dum...
Duummmm...
Dum.Dum.Dum...
Duuuuuuuuuummm...
Bunyi mercun dan bunga api sambutan malam tahun baru cina.
Tetiba aku rasa lain mcm. Tetiba aku teringat perasaan aku masa masih kat matrik dulu. Perasaan semasa aku x balik raya haji... Aku sendiri lupa apa alasan aku x balik, tapi perasaan ni aku ingat sgt. Sedih dan sayu...
Walaupun aku x menyambutnya, tp perasaan untuk berkumpul bersama keluarga tu ada. Rasa sedih x balik bercuti. Kat Malaysia ni, apa saja perayaan, pasti akan ada iklan yg suruh balik kg beraya sama2, pasti ada iklan menyentuh perasaan mengenai pentingnya keluarga, gembiranya dpt berkumpul bersama...
Mungkin sbb pengaruh dari TV. Banyak cerita yg penuh emosi. Hari tu aku layan satu crita jepon ni kat TV3. Lupa tajuk dia apa, tp kalo x silap ada perkataan puppy kat ujungnya. Berderai2 air mata aku luruh, mcm masa aku tgk 1 liter of tear. Sedih and sayu giler citer tu. Even dia happy ending pon, aku still nangis masa endingnya... Nasib baik la aku tgk citer tu sesorang, jd selamba la nk meraung pon. Kalo tgk ramai2, mau sesak nafas aku sbb tahan nangis. Kisah pasal anjing yg bernama 'Mari'... Aku rasa semua org patut tgk citer tu, banyak sgt nilai murni and pengajaran...
To All Chinese,
Selamat Tahun Baru Cina.
Gong Xi Fa Cai...
Semoga kita bertambah makmur di tahun naga ini.
Salam 1 Malaysia...

No comments:

Post a Comment