Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Pages

Monday, January 23, 2012

Serabut Kusut Debaran Harapan

Dah 3 hr aku balik sabak bernam, hati dan otak masih x tenteram. Bulan ni bulan serabut aku. Mungkin aku tertekan sebab menganggur. Ye lah, x kerja, x de duit. X de duit, mcm mana nak idup. Tak kan dah tua2 ni nk minta duit mak bapak. MALUlahkan...
Lebih 2 minggu di KL, mampu membuatkan terlupa seketika masalah yg ditanggung, aku agak enjoy. FitoChan really make me feel better..
Panggilan temuduga guru mara 27hb nnt buat aku sedikit lega, namun hanya seketika, sbb Pertama, jauh sgt and aku x reti nk gi sana. Kat sungai jawi seberang prai selatan. Kedua, sbb temuduga tu sendiri. Aku ni jenis darah gemuruh, bila dah gabra tu datang, apa yg aku dah hafal dan plan sume hilang. Lagilah bila aku dpt tau nnt bukan setakat interview je, ada microteaching skali. Otak aku blur, lost, kosong... Start la aku x tau nk cakap apa. Kalau start merapu ntah apa2 x pe jugak sbb at least bercakap, tp aku, lidah trus kelu, x tau nk ckap apa...
Tadi petang, kluar gi pekan sabak. Isi minyak motor dan bli barang sket. Masa nk on the way balik, polis trafik ada buat road block kat port biasa diorg. Dengan yakinnya aku lalu la dpn pak cik polis tu. Memula dia mcm nk lepaskan aku, tapi tetiba dia tahan pulak. Ala, aku tau, mesti sbb dia tgk motor aku x de sticker P. Tp aku x takut, sbb kebetulan memang aku baru je tuka lesen. Jd selamat la aku. Masa dia tgk alamat kat lesen aku tu, dia tegur,
"eh, batu pahat johor, jauhnya.. x balik cuti?.." "oh, ari tu saya kerja kat sini pak cik, tp dah habis kontrak. Skarg ni tgh tunggu hari nk interview kat penang.."
"bila?"
"jumaat ni, 27hb"
"oh, pak cik punya anak pon interview juga, tp 26hb"..
Dan seterusnya... lama jugak lah... pak cik polis tu bleh pulak borak2 dgn aku. Aku ni x nk la kacau dia kerja. Aku nk pulas minyak je, dia bercakap, x kan la aku nk tinggal mcm tu je kan... Tp bila dah balik rumah je, baru la aku rasa aku ni bodoh sgt. Yg pergi dgr aje buat apa, patutnya td aku layankan, tanya anak dia gi naik apa?, kat penang tinggal kat mana? Mintak no telepon ke... Anak dia laki ke pompuan pon aku tak tau. huhuhu... Aku ni memang lembab lah... Hadoi...
Moga2 aku slamat pergi dan balik dari penang, selamat semasa berada di penang dan selamat dgn temuduga tu nnt...
Ya Allah, permudahkanlah aku cari tempat berteduh kat penang tu nnt, permudahkanlah aku mencari lokasi interview, dan permudahkalah setiap sesi yg aku kene hadap. Aku harap sgt dpt jawatan tu nnt.
Ya Allah, tetapkan dan teguhkan lah hati aku untuk sentiasa berusaha kerana agamaMu dan kerana kebahagiaan kedua ibu bapaku.
Semoga aku berjaya...

No comments:

Post a Comment