Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Monday, February 20, 2012

Kunyah-kunyah...

Memerap kat rumah membuatkan aku asyik nak ke dapur mencari sesuatu untuk dikunyah...
Alamak, biskut kering pon dah abis... Nak goreng keropok ikan pon dah tak de stok.
Selongkar dapur, jumpa tepung beras dgn serbuk santan... Telur dgn gula memang sentiasa ada... Apalagi, jom buat kuih goyang...
Celupan pertama, x menjadi. Cair sgt adunan, kene tambah tepung lg.
Akhirnya siap jugak. Lenguh kaki berdiri. Nasib baik kuihnya menjadi.

Ni baki adunan. Dah x leh nak celup acuan.
Disebabkan x nk membazir, aku leretkan kat tepi kuali je.
hehehe.
Tolong!!!
Kuih aku kene curi. Si Puteh pon sibuk nk merasa. =p

No comments:

Post a Comment