Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Pages

Thursday, January 07, 2010

Hujan dan Haikal

Dah lama rasanya tak keluar beriadah dengan teman2. Selalunya, setiap petang, kalau malas nak jogging, saya akan jalan2 cuci mata. Plan nak main badminton pun asyik tergendala. Lately, petang2 asyik hujan je...Kalau tak silap, dah seminggu tak keluar petang sebab cuaca tak mengizinkan.

Ada satu hari tu, kita orang dah siap2 nak jogging, elok2 nak keluar dari blok, tetiba hujan la pulak.Tapi tak lebat sangat. Apalagi, inilah peluang yang ditunggu2. Dah alang2 siap tu, kt org truskan jugak.Tp ktorg tak jog la, just jalan dgn laju. Macam lumba jalan kaki tu. Yea yea, dapat main ujan, tp tak de la basah kuyup pon, ujannya mcm nak tak nak je turun. Dah lama ngidam nak main ujan =) tapi segan la kalo sorg2.
Lain pulak cerita kalo saya tgh cuti. Kalo kat rumah, saya dengan adik saya yang bongsu memang suka main ujan. Siap amik syampu lagi.Dia macam buat iklan syampu pulak kat depan umah time2 ujan. Tp kalo ujan betul2 lebat la. Kalo takat ujan sket2 ni, nak basuh rambut pun tak cukup air...
Tapi tu sume dah berlalu... sekarang adik saya dah tak bleh main ujan lagi, mak saya tak bagi. Jd saya pon tak de teman nak menguyupkan diri. Semenjak dia patah tangan akibat jatuh basikal, dia tak bleh main lasak2. Takut kalo patah untuk kali kedua, nnt doktor marah =(

Doktor bagi cuti sekolah sebulan, tapi dia dapat cuti 2 bulan sebab time tu memang dah dekat nak cuti sekolah. Time patah tangan tu member2 dia sibuk duk exam, dia duk umah jer. Nasib baik baru darjah satu, jd cikgu dia kata tak pe kalo tak amik exam, cuma dia tak boleh naik kelas. Duk je la kat kelas corot tu... Sekarang dia darjah 2, tangan pon dah OK. Cuma kadang2 gi hospital tuk terapi supaya tangan dia kuat sket.

No comments:

Post a Comment