Yang Sebenarnya...

Blog ini terhasil tanpa tujuan dan matlamat yang jelas.
Sekadar memenuhi kehendak hati tanpa pertimbangan akal fikiran yang waras.
Tiada apa yang hendak diutarakan, diketengahkan dan dikupas.
sekadar perkongsian apa yang rasa hendak dikongsi...
sekadar luahan apa yang rasa hendak diluah...
sekadar catatan apa yang rasa hendak dicatat...

Pages

Wednesday, August 08, 2012

Lagu Alunan Jiwa

Muahaha, mcm tajuk novel. Padahal nk crite pasal perkara biasa je pon..

Sementara menunggu subuh, sesudah imsak, sambil melayan perasaan, telinga disajikan dengan alunan pak cik tua kat masjid tu mengaji membuatkan sesuatu terlintas difikiran aku...

Kalau dengar lagu, especially lagu Team Malaysia kat TV time2 sukan olimpik ni, bersemangat betul aku duk ikut sama menyanyi, siap melekat lagu tu dlm kepala...

Gemuruh suara,
Jadi bangsa Berjaya,
Gemuruh perkasa,
Bawah satu bendera,
Nama kita bina,
Diseluruh benua rasa bangga,
Genggam amanat wira,
Julang panji Malaysia..

Fuhhh, menusuk jiwa, sampai meremang2 bulu roma..

TAPI...

Bila dengar orang mengaji, langsung aku tak dpt nk ikut sama mengalun. Apa nama surah yg sedang dibaca pon aku tak tahu..
Aduhai, malunya aku...

Selalu mulut ni ikut menyanyi bila kedengaran lagu2 feveret, paling tak pon, ikut menyanyi dalam hati. Tapi kenapa aku tak ada surah2 feveret? (Selain surah2 lazim yg budak sekolah rendah pon hafal). Kenapa saat umur aku menginjak 25 ni baru aku terpikir benda ni?
Arghhh, teruknya aku...

Sunggu, aku malu...

No comments:

Post a Comment